Ak chcete správne zobraziť obsah, povoľte JavaScript.

Zákazníci si jednoducho dobijú kredit cez pokladňu a potom ho použijú na nákup. Výška kreditu je uložená na účte zákazníka vo Vzdialenej správe a je tak synchronizovaná v reálnom čase medzi všetkými pokladňami pripojenými k rovnakému cloudu. Na správne fungovanie kreditu je preto potrebné stabilné internetové pripojenie a zriadené zákaznícke účty v pokladnici. Pokladňa neumožní fungovanie kreditu, ak internetové pripojenie zlyhá.

Nabitie kreditu vykonáte rovnakým spôsobom, ako keby ste predávali bežný produkt. Pri predaji potom vyberiete spôsob platby Kredit a suma zaplatená zákazníkom sa odpočíta od celkového kreditu. Zvyšok nevyužitého kreditu môžete zákazníkovi vrátiť v hotovosti alebo na kartu. Pri používaní kreditu je samozrejme možné kombinovať viacero platobných metód. To je užitočné v prípade, že zostávajúca suma kreditu už nestačí na zakúpené položky. Preplatenie a vrátenie kreditu je zahrnuté v celkovom predaji a je oslobodené od DPH. Pri vrátení kreditu sa vykoná fiškálny výdaj z pokladne.

Ak potrebujete prehľad o kreditných transakciách, napr. pre účtovníctvo, vytvorte si vlastnú zostavu s kreditným filtrom. Vo Vzdialenej správe prejdite do časti Predajné zostavy a vyberte zostavu Detailný výpis predajov (dostupná od verzie Dotykačka NAPLNO). V zobrazenej zostave zadajte do poľa Vyhľadať text kredit a vyberte požadované časové obdobie (napr. posledný mesiac). Nakoniec zostavu uložte pod vlastným názvom. Keď ju neskôr otvoríte v uložených zostavách, uvidíte aktuálne kreditné transakcie za dané časové obdobie.

Zákaznícky kredit musí byť najprv aktivovaný vo Vzdialenej správe v Nastaveniach cloudu.

 

uziv_tip_icon

Okrem štandardných zákazníckych účtov môžete používať aj vlastné poukážky alebo karty s čiarovým kódom. V aplikácii Dotykačka vytvoríte zákaznícke účty napríklad s názvom poukaz 10001 - 10100 a do každého zákazníckeho účtu v poli Čiarový kód naskenujete čiarový kód z príslušnej karty/poukazu. Potom už stačí len načítať kód z karty, nabiť ju kreditom a odovzdať zákazníkovi. Rovnako postupujte aj pri platbe za tovar alebo pri vrátení nevyužitého kreditu. Stačí naskenovať čiarový kód a všetky účtované položky sa priradia k tomuto poukazu.

 

Práca so zákazníckym kreditom v skratke:

1.Zapnite Zákaznícky kredit vo Vzdialenej správe v Nastavenie cloudu.

2.Overte, že pokladne a Mobilní čašníci majú stabilné internetové pripojenie.

3.Pridajte platobnú metódu Zákaznícky kredit a voliteľne špeciálny produkt Vyplatiť kredit a Dobiť kredit, ktorý je však nutný pre Mobilného čašníka.

4.Vytvorte účty jednotlivých zákazníkov. Identifikovať zákazníkov môžete pomocou poukážok alebo kariet s čiarovými kódmi.

5.Pre dobitie kreditu použite tlačidlo u vybraného zákazníka alebo v prípade Mobilného čašníka špeciálny produkt Dobiť kredit.

6.Štandardne naúčtujte produkty a pre zaplatenie zvoľte platobnú metódu Zákaznícky kredit.

7.Nevyčerpaný kredit vráťte zákazníkovi a zvoľte platobnú metódu na jeho vyplatenie.

 

Všetko je podrobne popísané krok za krokom nižšie:

Nabíjanie kreditu

1_icon

Na hlavnej obrazovke Dotykačky ťuknite na dlaždicu Zákazník a vyberte zákazníka, ktorému chcete dobiť kredit. Ak máte v zákazníckom účte vložený čiarový kód, na jeho priradenie naskenujte zákaznícku kartu alebo poukaz s čiarovým kódom. Pre vybraného zákazníka použite tlačidlo DOBIŤ KREDIT 01 a zadajte sumu kreditu v EUR. Potvrďte tlačidlom Hotovo v spodnej časti.

clip1178

 

2_icon

Kredit sa pridá na účet ako bežný produkt 02. Teraz štandardne uzavrite (vystavte) účet 03 so zvolenou platobnou metódou. Zákazníkovi bude pripísaný zaplatený kredit na na jeho zákaznícky účet.

clip1179

 

dulezite_sdeleni_icon

Dobitie kreditu môžete na hlavnú obrazovku pridať aj vo forme štandardnej produktovej dlaždice ako špeciálny produkt. Ten je tu predovšetkým pre potreby Mobilného čašníka, ktorý inú možnosť nabitia kreditu nepodporuje. Pokiaľ teda Mobilného čašníka používate, je potrebné špeciálny produkt Dobitie kreditu do pokladne pridať. Vyplatenie kreditu sa naopak realizuje cez špeciálny produkt vždy, viď postup nižšie.

nahor

Platba kreditom

1_icon

Prejdite do Nastavenia aplikácie » Nastavenia platieb » Platobné metódy a pridajte platobnú metódu Zákaznícky kredit.

clip1180

 

2_icon

Vráťte sa na hlavnú obrazovku Dotykačky, ťuknite na dlaždicu Zákazník a zvoľte zákazníka, ktorý si praje zaplatiť kreditom. Ak máte v zákazníckom účte vložený čiarový kód, na priradenie naskenujte zákaznícku kartu alebo poukážku s týmto čiarovým kódom. Následne štandardne naúčtujte produkty a prejdite do platobného dialógu pre uzavretie účtu. Vyberte platobnú metódu Zákaznícky kredit a účet uzavrite.

clip1181

 

3_icon

Z kreditu zákazníka bude odpočítaná zodpovedajúca čiastka.

clip1182

 

poznamka_icon

Pokiaľ je útrata zákazníka vyššia ako jeho aktuálny kredit, je potrebné platbu rozdeliť medzi viac platobných metód. Rozdeľte teda platbu na zostávajúcu čiastku kreditu (tú nájdete pred účtovaním pri mene vybraného zákazníka) a potom pre doplatenie zostávajúcej útraty zvolíte inú platobnú metódu. Kredit už v tomto prípade nebude možné použiť. Vždy, keď nebude možné použiť platobnú metódu Kredit, bude v platobnom dialógu označená ikonkou výkričníka:

clip1280

nahor

Vrátenie (vyplatenie) kreditu

1_icon

Na hlavnej obrazovke Dotykačky ťuknite na dlaždicu Zákazník a zvoľte zákazníka pre vyplatenie kreditu. Ak máte v zákazníckom účte vložený čiarový kód, na priradenie naskenujte zákaznícku kartu alebo poukážku s týmto čiarovým kódom. Teraz ťuknite na tlačidlo 01 a z ponuky možností účtu zvoľte VYPLATIŤ ZÁKAZNÍCKY KREDIT 02.

clip1188

 


Alebo prejdite do časti Správa položiek a pridajte špeciálny produkt s názvom Vyplatiť kredit. Špeciálny produkt sa zobrazí na hlavnej obrazovke a budete ho môcť použiť.

clip1183

 

2_icon

Zadajte sumu kreditu, ktorá sa má vrátiť. Maximálna suma je určená aktuálnym kreditom zákazníka. Potvrďte tlačidlom Hotovo v dolnej časti.

clip1184

 

3_icon

Teraz zvoľte platobnú metódu, tj. akým spôsobom si zákazník praje vyplatiť zostávajúcu čiastku kreditu a štandardne účet uzavrite. V prípade, že zvolíte platobnú kartu, bude čiastka na platobnú kartu vrátená. Pokladňa teda zaeviduje sumu so zápornou hodnotou a o túto sumu poníži stav pokladne. Vykonané transakcie so zákazníckym kreditom nájdete ako bežné pokladničné operácie v Histórii.

clip1185

 

poznamka_icon

Ak chcete so zákazníckym kreditom pracovať aj prostredníctvom Mobilného čašníka, nezabudnite do pokladne pridať, okrem platobnej metódy Zákaznícky kredit, aj špeciálne produkty Dobiť kredit a Vyplatiť kredit. V Mobilnom čašníkovi potom jednoducho tieto produkty naúčtujete a zvolíte výšku dobíjaného / vyplateného kreditu.

nahor


 

Výpadok internetového pripojenia

Všetky kreditné operácie sú synchronizované so vzdialenou správou. Tým sa zabezpečí aktuálny kredit zákazníka na všetkých pokladniach pripojených k rovnakému cloudu. Ak počas kreditnej operácie dôjde k zlyhaniu spojenia a kredit nie je možné overiť v rámci Vzdialenej správy, zobrazí sa chyba.

clip1187

 

Overte alebo obnovte internetové pripojenie a potom znovu vykonajte kreditnú transakciu. V prípade pretrvávajúcich problémov s výpadkami siete odporúčame skontrolovať kapitolu Požiadavky na sieť.

nahor

Táto príručka má len informatívny charakter a neposkytuje žiadne záruky. Uvedené špecifikácie sa môžu zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia. Obrázky a schémy majú len informatívny charakter. Vzhľad a funkcie zariadenia a softvéru sa môžu líšiť v závislosti od aktuálnej verzie produktu a aplikácií.

Vytvorené s od Dotykačky. ©2024 Dotykačka ČR s.r.o.

  

Keyboard Navigation

F7 for caret browsing
Hold ALT and press letter

This Info: ALT+q
Page Header: ALT+h
Topic Header: ALT+t
Topic Body: ALT+b
Contents: ALT+c
Search: ALT+s
Exit Menu/Up: ESC