História
<< Kliknite pre zobrazenie obsahu >> História |
Navigácia: Práca s pokladňou > Hlavná obrazovka a účtovanie > Dlaždicové menu > |
Tlačidlo HISTÓRIA zobrazuje všetky vytvorené účty zoradené podľa času. Správa rozlišuje medzi zaplatenými a zrušenými účtami. Ťuknutím na vybranú položku v zostave otvoríte ponuku ďalších operácií s účtom a zobrazíte účtované položky.
V histórii tak nájdete všetky uzavreté alebo neuzavreté účty. V histórii sa zobrazujú všetky účtenky, aj tie, ktoré boli na základe tohto nastavenia z pokladnice vymazané. Staršie účtenky sa dajú ľahko vyhľadať. Informácie o vyhľadanej účtenke sa potom automaticky stiahnu do pokladnice.
Dlaždica HISTÓRIA umožňuje čiastočné alebo úplné storno účtov. Stornovanie účtov je podrobne popísané v kapitole Stornovanie účtu. |
Ťuknutím na tlačidlo HISTÓRIA otvoríte prehľad všetkých vytvorených účtov. Pri každom účte je jasne zobrazený jeho stav, tj. či bol zaplatený alebo stornovaný. Pre stornovaný účet sa v histórii vždy vytvorí záporný záznam. Stornovaný účet je teda reprezentovaný dvoma záznamami: žltým záznamom o predaji (na obrázku nižšie je to záznam 4,80 EUR) a červeným záznamom s následným zrušením jednotlivých položiek (na obrázku je to druhý záznam -4,80 EUR). Prehľad môžete obmedziť na vybrané záznamy pomocou možností Vyhľadať doklad podľa čísla je možné ťuknutím na ikonku Vyhľadať doklad v pravom hornom rohu. Ťuknutím na vybraný účet |
Ak chcete zobraziť ponuku operácií Možnosti účtu, vyberte v prehľade vybraný účet a ťuknite na tlačidlo Priradiť zákazníka - Pomocou tejto možnosti môžete dodatočne priradiť zákazníka k vybranému účtu. Vybraný zákazník sa zobrazí pod položkami účtu na ľavej strane. Ďalšie informácie o priraďovaní zákazníkov k jednotlivým účtom nájdete v kapitole Zákazník. Dodatočne priradenému zákazníkovi však už nebudú pripísané žiadne bonusové body. Stornovať účet - Čiastočne alebo úplne stornuje vybraný účet. Pokyny na stornovanie účtu nájdete v časti Stornovanie účtu. Zmeniť spôsob úhrady - Zmení typ platby pre existujúci účet. Zmenu je možné vykonať len vtedy, ak: •Sa v histórii vyberie zaplatený účet, nie napr. storno doklad apod. •Účet bol zaplatený v plnej výške a jedným typom platby. •Nie je to odpis. •Prihlásený užívateľ má oprávnenie zmeniť spôsob platby. •Účet bol vystavený v aktuálnej otvorenej zmene.
|