Kategórie slúžia pre prehľadnú správu produktov. Odporúčame kategórie vytvoriť ešte pred vytváraním samotných produktov a produkty potom rovno do jednotlivých kategórií vkladať.
Kategórie môžete spravovať aj prostredníctvom Vzdialenej správy. |
Ako upraviť alebo odstrániť kategóriu?
Ako vytvoriť kategóriu?
Na hlavnej obrazovke Dotykačky ťuknutím na ikonu otvorte postranné menu a vyberte Správa položiek. |
Na otvorenej stránke ťuknite vpravo hore na ikonu troch bodiek, vyberte PRIDAŤ NOVÉ a zo zobrazenej ponuky vyberte KATEGÓRIU . |
Vyberte názov kategórie a ťuknutím na tlačidlo palety vyberte jej farbu. Predvolená farba kategórie sa generuje automaticky. Každý nový produkt vytvorený v tejto kategórii automaticky dostane farbu kategórie. Ak zmeníte farbu nové kategórie alebo posledného vytvoreného produktu napríklad na zelenú, ďalší vytvorený produkt bude mať predvolenú práve zelenú farbu. Jednotnú sadzbu DPH pre položky v tejto kategórii môžete nastaviť ťuknutím na rozbaľovaciu ponuku . Ak ste však už nastavili sadzbu priamo pre každý produkt, bude mať prednosť sadzba pre daný produkt. Novovytvorený produkt potom prevezme daň z kategórie. Sadzba za kategóriu sa automaticky použije aj v prípade Okamžitého predaja, ak ako názov predávanej položky vyberiete kategóriu. V časti môžete nastaviť chod, ktorý sa bude používať pre produkty v tejto kategórii. O príprave jednotlivých chodov môžete informovať kuchyňu. Viac informácií nájdete v kapitole Správa chodov. Ponechajte aktívnu možnosť Zobrazovať v hlavnej ponuke, inak sa kategória v pokladni nezobrazí. Skrytie kategórie je užitočné, ak budete do tejto kategórie pridávať napríklad produkty (ingrediencie) na Receptúry. Potom nemusíte nastavovať skrývanie zvlášť pre každú surovinu. Definovaná maximálna zľava v časti bude platiť pre všetky produkty v danej kategórii. Obsluha tak nebude môcť poskytnúť zákazníkovi vyššiu zľavu na tieto produkty, ako je tu stanovená. Maximálnu zľavu je možné nastaviť aj priamo pre každého zamestnanca, tj. užívateľský účet v pokladni. Toto obmedzenie sa však vzťahuje len na zľavu uplatnenú na položku na účte, nie na zľavu pre celý účet v Platobnom dialógu. V časti môžete ku kategórii pridať vlastný štítok. To je užitočné napríklad vtedy, ak potrebujete skryť vybrané kategórie na danej pokladni. V nastaveniach zobrazenia potom môžete určiť, ktoré kategórie budú na základe štítkov skryté. Štítky je možné priradiť kategóriám aj vo Vzdialenej správe úpravou vlastností kategórie alebo hromadným importom či hromadným výberom. Po zadaní prvých písmen štítku sa vyšepkajú príslušné predtým vytvorené štítky. Novú kategóriu uložíte ťuknutím na ULOŽIŤ . |
Ako presunúť kategóriu?
Kategórie môžete presúvať (triediť) jednoducho tak, že gestom dlhého ťuknutia aktivujete režim triedenia a potom potiahnutím ikony presunu presuniete kategóriu nahor alebo nadol. Tým sa zmení poradie, v akom sa kategórie zobrazujú na hlavnej obrazovke. Dlho ťuknite na kategóriu, ktorú chcete presunúť, a zobrazí sa ikona triedenia. Teraz ťuknite na ikonu triedenia vedľa vybranej kategórie a potiahnite ju na požadované miesto.
Ako upraviť alebo odstrániť kategóriu?
V Správe položiek vyberte kategóriu zo zoznamu na ľavej strane a potom ťuknite na ikonu ceruzky . Otvorí sa dialógové okno vlastností vybranej kategórie, v ktorom môžete upraviť jej vlastnosti. Ak chcete odstrániť kategóriu, ťuknite v tomto dialógovom okne na ODSTRÁNIŤ KATEGÓRIU a potom ťuknutím na tlačidlo OK odstránenie potvrďte.
Namiesto trvalého odstránenia kategórie však odporúčame dočasne ju skryť vypnutím možnosti . Keď budete potrebovať novú kategóriu, jednoducho ju odkryte a premenujte.
Pre každú vytvorenú kategóriu je možné vytvoriť ľubovoľný počet zástupcov a umiestniť ich do iných kategórií ako podkategórie. Viac informácií o zástupcoch a podkategóriách nájdete v časti Podkategórie a zástupcovia.
Ak odstránite kategóriu, ktorá obsahuje produkty, nestratíte ich. Produkty z odstránenej kategórie sa presunú do predvolenej kategórie . Táto kategória je však viditeľná len v . |