Objednávkové služby
<< Kliknite pre zobrazenie obsahu >> Objednávkové služby |
Navigácia: Služby a rozšírenia > |
» K dispozícii len v Dotykačke NEOBMEDZENE. « |
---|
Na záložke Objednávkové služby vo vzdialenej správe nájdete aktuálne podporované a pripravované integrácie s online objednávkovými systémami a doručovateľskými službami. Úroveň integrácie jednotlivých služieb závisí od ich možností. Možnosti práce s pokladňou sa preto môžu pre každú službu líšiť v závislosti od toho, čo služba zákazníkom ponúka a či je možné všetky tieto funkcie prepojiť s pokladničným systémom. Možnosti konfigurácie pre jednotlivé služby sa tiež môžu líšiť. Podporované sú služby Bolt Food a Wolt.
Najprv musíte v tejto časti povoliť pripojenie k preferovanej službe, vytvoriť kategórie (sekcie) a umiestniť do nich už vytvorené produkty z pokladne. Kategórie v objednávkových systémoch sú preto úplne nezávislé a nesúvisia s vytvorenými kategóriami v pokladni. Do týchto kategórií potom môžete umiestniť produkty, ktoré ste už vytvorili v pokladni. Produkty sú rovnaké pre objednávacie systémy a pokladňu. Pre výrobky je ešte potrebné aktivovať funkciu Predaj so sebou a nastaviť sadzbu DPH, ktorá sa na ne bude uplatňovať (pozri zabalený postup nižšie). Objednávky potom môžete spracovať priamo v pokladnici.
Aktivovať Predaj so sebou pri produktoch predávaných prostredníctvom objednávkových služieb je možné najjednoduchšie vo Vzdialenej správe. Aby sme Predaj so sebou nastavili pri všetkých produktoch naraz, využijeme funkciu Hromadný výber. Vo Vzdialenej správe teda prejdite na záložku Zoznamy » Produkty, v hornom paneli ťuknite na tlačidlo Hromadný výber a vyberte ponúkané produkty v objednávkových službách. Tie tlačidlami + pridajte na pravú stranu. Akonáhle máte vybrané všetky produkty, tlačidlom Upraviť pod pridanými produktmi otvoríte hromadné úpravy. Tu v časti Základné zatržítkom aktivujte položku Predaj so sebou, prepnite prepínač do polohy ON a z rozbaľovacieho menu vyberte zodpovedajúcu sadzbu DPH. ![]()
Nakoniec túto zmenu uložte, tlačidlom v spodnej časti. Pri všetkých vybraných produktoch bude aktivovaný Predaj so sebou s nastavenou sadzbou DPH. |
Postup prepojenia si ukážeme na službe Bolt Food. Ak Bolt Food ešte nevyužívate a chceli by ste, stačí nás kontaktovať. Na prepojenie potrebujete tzv. External ID, ktoré vám Bolt pridelí. Akonáhle vytvoríte ponuku nižšie uvedeným postupom, kontaktujte Bolt, aby vám aktivoval objednávky. Potom bude možné zverejniť ponuku a objaví sa na stránke vášho podniku v danej službe.
Pri Wolte budete mať prepojenie už nastavené od Dotykačky. Akonáhle teda dostanete správu o hotovom prepojení, stačí len vytvoriť menu podľa postupu nižšie.
•Pokiaľ už Bolt používate a máte priamo v Bolte vytvorené menu, aktiváciou objednávok bude menu v Bolte zmazané a nahradené menu v Dotykačke. Je teda nutné mať v Dotykačke menu už vytvorené a až potom požiadať Bolt o aktiváciu objednávok. V prípade, že sa vám nedarí synchronizácia, pozrite sa na koniec tejto kapitoly. •V prípade spoločnosti Wolt musíte najprv vytvoriť menu, zadať prevádzkové hodiny, odhlásiť sa z aplikácie Wolt Merchant a potom povoliť synchronizáciu objednávok! |
Prihláste sa do webového rozhrania Vzdialenej správy. V ľavom paneli záložiek zvoľte Integrácia a potom Objednávkové systémy |
Bude zobrazený dialóg pre vloženie ID čísla (External ID od Boltu). Toto číslo dostanete, ak zažiadate na stránkach Boltu či iné služby o registrácii reštaurácie. Vložte teda pridelené ID číslo vášho podniku pre danú službu a potvrďte tlačidlom PREPOJIŤ. |
Kliknutím na PRIDAŤ SEKCIU |
Akonáhle pridáte prvú sekciu, môžete do nej vložiť položky, tj produkty, upraviť ju alebo zmazať. To všetko tlačidlami |
Na pridanie produktu ťuknite na tlačidlo PRIDAŤ POLOŽKU. Bude zobrazený jednoduchý dialóg s vyhľadávacím poľom |
Ak chcete zmeniť poradie produktov v sekcii, podržte ikonu Po pridaní a nastavení všetkých produktov tlačidlom Ťuknutím na tlačidlo SPRAVOVAŤ PREPOJENIE |
Ďalšie funkcie produktu, ktoré sa vzťahujú na objednávkové služby, nájdete v zozname produktov, ak otvoríte detail produktu. |
Po zverejnení sa tlačidlo ZVEREJNIŤ PONUKU zmení na POVOLIŤ / ZAKÁZAŤ OBJEDNÁVKY. Môžete tak jednoducho zapínať či vypínať možnosť objednávok pre vašich zákazníkov.
Vyššie uvedený postup je síce platný pre službu Bolt Food, pre ostatné objednávkové služby však bude podobný. Podľa toho, čo daná služba podporuje, môže byť rozdiel v možnostiach nastavenia pre sekcie či ponúkané produkty, respektíve v konfigurácii ponuky pre danú službu. |
Teraz sa môžete presunúť do pokladne a tu objednávky odbavovať. Dostupnosť jednotlivých produktov na objednanie je možné upravovať aj na pokladni v tomto nastavení.
Ak je po spustenej synchronizácii vrátená chyba, budú v pravej časti automaticky zobrazené kontaktné informácie na podporu Boltu. V tomto prípade je totiž vždy nutné dotazom overiť, či Bolt pre váš podnik správne nastavil a aktivoval synchronizáciu. To zistíte práve na zobrazených kontaktoch. Zároveň je v tejto časti možné pomocou tlačidla vykonať opakovanú synchronizáciu, pokiaľ prvá synchronizácia skončila chybou. To je vhodné v prípade, že ste publikovali menu ešte pred aktívnou synchronizáciou. Akonáhle dostanete z Boltu informáciu, že máte synchronizáciu aktívnu, môžete ju znovu spustiť kliknutím na ikonku so šípkou. ![]() |