Tlač výpisu z účtu ako informácie pre hosťa
Pri obsluhe zákazníkov môže nastať situácia, keď sa zákazník rozhodne, ako zaplatí účet na základe celkovej útraty. Bežným príkladom je reštaurácia, kde sa zákazníkovi pred platením prinesie účet na stôl a po jeho skontrolovaní sa rozhodne, či účet zaplatí v hotovosti, kartou alebo prípadne stravnými lístkami. V tomto prípade vytlačíme zákazníkovi "výpis z účtu" (kontrolný doklad) a účet necháme otvorený (zaparkovaný), kým nebudeme vedieť spôsob platby. Potom účet uzavrieme štandardnou platbou, vytlačíme potvrdenie, tj. daňový doklad, a odovzdáme ho hosťovi.
Podobne použijeme výpis z účtu napríklad v situácii, keď na otvorený účet denne pridávame útratu ubytovaného klienta. Na kontrolu môžeme výpis z účtu vytlačiť na konci každého dňa a odovzdať ho zákazníkovi. Zákazník tak bude mať prehľad o svojich aktuálnych výdavkoch.

Postup pre tlač výpisu z účtu
Na zákazníkov stôl na Mape stolov alebo do otvoreného účtu pridávajte položky podľa toho, čo si zákazník priebežne objednáva. Každý otvorený účet môžete kedykoľvek po pridaní položiek opäť zaparkovať. Mapa stolov môže tiež suplovať jednotlivé izby. |

Kedykoľvek budete potrebovať vy alebo zákazník vytlačiť aktuálny stav účtu, ťuknite na stôl alebo otvorte zodpovedajúci zaparkovaný účet a pomocou ikonky s tlačiarňou na hlavnej obrazovke vytlačte aktuálny výpis z účtu. Aby bola ikonka tlačiarne (príp. možnosť Tlač výpisu z účtu) viditeľná, musíte mať v Nastaveniach aplikácie v časti Tlač pridanú tlačovú úlohu Tlač výpisu z účtu. Ikonka pre tlač výpisu z účtu sa ďalej zobrazí len v prípade, ak máte pridané nejaké položky na účet alebo otvoríte zaparkovaný účet. |

Tisk výpisu z účtu lze provést také prostřednictvím nabídky Možnosti účtu, která je k dispozici u právě otevřeného účtu. |


Pro následné uzavření a zaplacení zaparkovaný účet otevřete, ťukněte na Vystavit účet, vyberte platební metodu (případně účet rozdělte) a uzavřete. Tím dojde k vytisknutí finální účtenky (daňového dokladu), který předáte zákazníkovi. |
