Ak budete používať viacero pokladníc, je dobré si pred aktiváciou Dotykačky naplánovať, ako sa budú tieto pokladne používať vzhľadom na spoločné produkty, ich ceny a prípadne sklady. Je to preto, že pokladnice pripojené k rovnakému cloudu štandardne zdieľajú všetky produkty v tomto cloude.
Aké produkty budú na akej pokladni k dispozícii, môžete určiť pomocou pravidiel pre skrývanie produktov. Rovnako tak je možné v rámci jedného cloudu pomocou pravidiel upraviť aj ceny produktov pre jednotlivé pokladne. V niektorých prípadoch však môže byť riešenie pomocou pravidiel neprehľadné a bude jednoduchšie pre pokladne vytvoriť samostatné cloudy.
Pokiaľ bude mať každá pokladňa vlastný cloud, bude potrebné vytvoriť produkty na každom cloude zvlášť.
Viac pokladní môže zdieľať jeden sklad, alebo je možné nastaviť pre každú pokladňu samostatný sklad a to vždy v rámci jedného cloudu. Podľa produktov, cien a skladov na jednotlivých pokladniach, je teda vhodné hneď na začiatku vybrať typ cloudového riešenia zodpovedajúceho vašej prevádzke. Rôzne varianty tohto riešenia sú popísané ďalej.
Co je to cloud (Vzdialená správa)?
Dáta v Dotykačke sú uložené v cloude, čo je zabezpečené dátové úložisko na internete, ktoré komunikuje s vašou pokladňou a dáta s ňou synchronizuje. S cloudom môžete pracovať prostredníctvom webového rozhrania, ktoré nazývame Vzdialená správa. V prípade poruchy pokladnice zostávajú všetky údaje zálohované v cloude a je možné ich znovu importovať do novej alebo opravenej pokladnice. Túto operáciu nazývame nahradenie pokladnice. Cloud a účet Vzdialenej správy sa automaticky vytvorí pri aktivácii Dotykačky. Pokladnice pripojené k jednému cloudu majú vždy identické produkty - zdieľajú všetky produkty v tomto cloude.
Potrebujete zdieľaný alebo samostatný sklad?
Můžete mít jeden sdílený sklad pro více pokladen, nebo samostatný sklad pro každou pokladnu. Při aktivaci pokladny je vždy automaticky vytvořen jeden hlavní sklad a pokladna je k tomuto skladu připojena. Další sklady je možné vytvořit pomocí webového rozhraní Vzdálené správy a zároveň určit, jaké pokladny do něho budou mít přístup. Pokladny musí být vždy připojeny do cloudu, ve kterém sklady vytváříte. Nelze připojit pokladnu z jednoho cloudu ke skladu v jiném cloudu. V rámci jednoho cloudu tedy můžete pro jednotlivé pokladny využívat několik skladů.
Môžete mať jeden zdieľaný sklad pre viac pokladní, alebo samostatný sklad pre každú pokladňu. Pri aktivácii pokladne je vždy automaticky vytvorený jeden hlavný sklad a pokladňa je k tomuto skladu pripojená. Ďalšie sklady je možné vytvoriť pomocou webového rozhrania Vzdialenej správy a zároveň určiť, aké pokladne do neho budú mať prístup. Pokladne musia byť vždy pripojené do cloudu, v ktorom sklady vytvárate. Nie je možné pripojiť pokladňu z jedného cloudu k skladu v inom cloude. V rámci jedného cloudu teda môžete pre jednotlivé pokladne využívať niekoľko skladov.

Potrebujete zdieľané alebo samostatné produkty?
Ďalej sa rozhodnite, či potrebujete zdieľané alebo samostatné produkty, tzn., či chcete, aby na všetkých pokladniach boli rovnaké produkty alebo nie. Môžete tak pre jednotlivé pokladne v rovnakom cloude vybrané produkty skryť, alebo každú pokladňu s rozdielnymi produktmi pripojiť do samostatného (vlastného) cloudu. Potom skrytie produktov riešiť nemusíte.
Potrebujete rozdielne produkty a ceny na pokladniach?
Ak chcete na pokladniach v jednom cloude rozdielne ceny produktov, opäť bude potrebné vytvoriť pravidlá pre zmenu cien. V prípade rôznych produktov a ich cien na jednotlivých pokladniach, je vhodné pokladne pripojiť do samostatných cloudov.
Riešenie 1: Jeden spoločný cloud pre všetky pokladnice
Budete využívať jeden sklad s produktmi dostupnými pre všetky pokladne (pobočky) s rovnakými cenami produktov. Toto je predvolené nastavenie. Cloud je vytvorený po aktivácii pokladne. Pri aktivácii ďalších pokladníc jednoducho zvolíte tento skôr vytvorený cloud a nové pokladne k nemu pripojte.

Riešenie 2: Jeden spoločný cloud s úpravou cien v čase
Preferujete jeden sklad s produktmi dostupnými pre všetky pokladne, ale s rôznymi cenami. Prostredníctvom webového rozhrania Vzdialenej správy je preto nutné po aktivácii prvej pokladne vytvoriť pravidlá s úpravou cien v čase pre jednotlivé produkty, ktoré budú mať rozdielnu cenu. Pokiaľ do cloudu pridáte ďalšie pokladne, bude nutné pravidlá zmien cien upraviť a prípadne do nich pridať novú pokladňu.

Riešenie 3: Jeden cloud so skrytými produktmi pre rôzne pokladnice
V prípade, že budete využívať jeden cloud, ale na rôznych pokladniach (pobočkách) budú rôzne produkty, je riešením jeden cloud so skrytými produktmi. Prostredníctvom webového rozhrania Vzdialenej správy je preto nutné po aktivácii prvej pokladne vytvoriť pravidlá pre skrývanie produktov na jednotlivých pokladniach. Pokiaľ do cloudu pridáte ďalšie pokladne, bude nutné pravidlá skrývania produktov upraviť a prípadne do nich pridať novú pokladňu.

Riešenie 4: Vlastný cloud pre každú pokladňu
Ak chcete mať pri každej pokladni iný sortiment tovaru a zároveň chcete mať iné ceny, riešením sú samostatné mraky. Nový cloud môžete vytvoriť vždy, keď aktivujete každú pokladňu.

Neskoršie zmeny v topológii a nastavenia cloudov, ako je napr. zmazanie cloudu či iné priradenie k pokladniam nie sú užívateľsky možné. Tieto zmeny vrátane kopírovania dát medzi cloudmi vykonávame na základe objednávky zákazníka a sú spoplatnené. S požiadavkou na dodatočnú zmenu nastavenia cloudov sa prosím obráťte na našu zákaznícku linku 221 221 331 (volba 2 - obchod). |