Nastavenia terminálu a pokladnice
<< Kliknite pre zobrazenie obsahu >> Nastavenia terminálu a pokladnice |
Navigácia: Príprava pokladnice > Pripojenie periférií > Pripojenie a konfigurácia platobného terminálu > |
Tento postup ukazuje nastavenie pevných IP adries potrebných na bezproblémovú komunikáciu pokladnice s platobným terminálom alebo inými zariadeniami v sieti (iná pokladnica, zákaznícky displej). Kapitola je určená servisným technikom, ktorí inštalujú platobný terminál, alebo pokročilým užívateľom, ktorí majú skúsenosti s konfiguráciou aktívnych sieťových prvkov. Nastavenie terminálu však vždy vykonáva technik servisnej organizácie banky, ktorý má prístup k terminálu. |
Aby mohli zariadenia navzájom komunikovať, je potrebné zabezpečiť, aby terminál aj pokladňa mali trvalo pridelenú pevnú IP adresu. Ak by sa totiž zmenila IP adresa jedného z týchto zariadení (napr. po vypnutí alebo reštarte), komunikácia by sa stratila.
V predvolenom nastavení prideľuje IP adresy zariadeniam v sieti DHCP server bežiaci na sieťovom prvku (routeru) vo vašej prevádzke. Preto je potrebné pripojiť sa k routeru a vhodne upraviť jeho nastavenia DHCP servera tak, aby prideľoval IP adresy len z časti nakonfigurovaného sieťového rozsahu. Získate tak voľné IP adresy pre pokladňu a platobný terminál, ktoré budú mimo rozsahu DHCP servera. Potrebujete tiež poznať informácie o vašej LAN sieti (IP adresu routeru a masku siete).
Pre správne nastavenie terminálu a pokladnice je preto potrebné získať prístupové údaje pre nastavenie / konfiguráciu routeru (IP adresa routeru, prihlasovacie meno a heslo do webovej administrácie). Tieto informácie by vám mal poskytnúť prevádzkovateľ, majiteľ zariadenia alebo správca, ktorý sa stará o sieťové pokrytie vášho podniku.
•Terminál sa pripája k miestnej sieti prostredníctvom LAN kábla alebo bezdrôtovo cez Wifi.
•Pokladňa musí byť pripojená k rovnakej sieti buď pomocou LAN kábla, alebo Wifi pripojenia.
![]()
![]() |
Nasledujúce nastavenia závisia od zvoleného pripojenia pokladnice. Vyberte príslušnú časť podľa toho, či je pokladňa pripojená cez kábel alebo Wifi. Pokladňa pripojená cez Wifi1.Otvorte Nastavenia systému Android (stiahnite hornú lištu a ťuknite na ozubené koliesko). 2.Vyberte položku Wi-Fi. 3.Dlho podržte prst na sieti, ku ktorej je pokladnica aktuálne pripojená, a vyberte položku Upraviť sieť. 4.Zapnite Rozšírené možnosti, nastavte Proxy - Žiadne, Nastavenia IP adresy - Statická. 5.Do poľa IP adresa zadajte zvolenú IP adresu pokladnice (nastavenú v termináli), dĺžku sieťového prefixu zvyčajne nastavte na 24 (v prípade, že sieťová maska na routeru je 255.255.255.0), bránu (Gateway) nastavte rovnakú ako v termináli (je to IP adresa routeru). Servery DNS nájdete v nastaveniach routeru (najčastejšie na záložke Status » WAN). 6.Skontrolujte a uložte nastavenia. Pokladňa pripojená káblom1.Otvorte Nastavenia systému Android (stiahnite hornú lištu a ťuknite na ozubené koliesko). 2.Vyberte položku Ďalšie a potom vyberte položku Ethernet. 3.Zvolte Ethernet IP mode a nastavte static. 4.Do poľa IP adresa zadajte vybranú IP adresu pokladnice (nastavenú v termináli). Brána (Gateway) a maska siete sú nastavené rovnako ako v termináli (IP adresa a maska siete routeru) DNS servery nájdete v nastaveniach routeru (zvyčajne na záložke Status » WAN). 5.Skontrolujte nastavenia a ťuknite na CONNECT (PRIPOJIŤ). |
![]()
![]()
![]()
![]() |