Ako vytvoriť alebo zrušiť rezerváciu?
Rezerváciu je možné vytvoriť v každom pohľade. Pokiaľ potrebujete už vytvorenú rezerváciu upraviť, ťuknite na ňu v prehľade, zrušte ju a vytvorte rezerváciu novú. V prípade, že nie je žiadny stôl voľný, môžete voľný stôl podľa nastavených špecifikácií jednoducho vyhľadať.
Pred prvou rezerváciou je potrebné určiť počet miest pri každom stole. V opačnom prípade sa stoly nezobrazia! |
V akomkoľvek pohľade ťuknite na tlačidlo na vytvorenie rezervácie . |
Otvorí sa dialóg s vlastnosťami rezervácie. V pravej časti vyberte z menu z akej pokladne chcete zobraziť stoly. Tie sa zobrazujú v časti . V tejto časti môžu byť zobrazené stoly zo všetkých pokladníc pripojených do rovnakého cloudu alebo len stoly z vybranej pokladne. Stôl tu nebude zobrazený aj v prípade, ak nezodpovedá voľbám v časti alebo už má v špecifikovanú dobu v časti vytvorenú rezerváciu. |
V závislosti od rozlíšenia displeja pokladnice sa môžu najprv samostatne zobraziť údaje o rezervácii a v ďalšom kroku výber stola a zákazníka. |
V časti (pozri horný obrázok) zvoľte pre koľko osôb chcete rezervovať stôl, v aký deň a čas a na akú dlhú dobu. Ak sa vám nehodia zobrazené predvoľby, ťuknite na INÉ a zadajte vlastné hodnoty. Podľa nastavených volieb sa zobrazia dostupné stoly v pravej časti . Počet osôb je možné nastaviť vo vlastnostiach každého stola v mape stolov v Dotykačke. Pokračujte ťuknutím na VYTVORIŤ REZERVÁCIU pri zvolenom stole. |
Bude zobrazený dialóg pre výber zákazníka, tj osobu, na ktorú bude stôl rezervovaný. Vyberte či vyhľadajte už vytvoreného zákazníka alebo vytvorte nového. U nového zákazníka stačí iba zadať jeho meno. V nastavení aplikácie môžete povinné zadanie zákazníka vypnúť. |
Po výbere zákazníka sa zobrazí rekapitulácia rezervácie, do ktorej môžete pridať poznámku. Na uloženie rezervácie použite tlačidlo VYTVORIŤ. |
•Ak na stôl, ktorý je rezervovaný, vytvoríte v Dotykačke účet, budete na rezerváciu upozornení a budete môcť k tomuto účtu priradiť zákazníka s touto rezerváciou. •V prípade hotelových prevádzok je možné automaticky vytvárať rezervácie na celé dni s prihliadnutím na nastavený čas Check in a Check out. Stačí aktivovať príslušnú možnosť v nastaveniach aplikácie. |
Rezervácia sa vytvorí a zobrazí v programe rezervácií. Ak ťuknete na rezerváciu v prehľade, zobrazia sa jej vlastnosti vrátane možnosti zrušiť rezerváciu alebo ju upraviť. |
Rezervované stoly sú na mape stolov označené fialovým písmenom R, zvyčajne 30 minút pred a 10 minút po začiatku rezervácie. Tento čas môžete zmeniť v Nastaveniach aplikácie - Mapa stolov.
Vyhľadanie voľného stola
Pokiaľ nie je k dispozícii vo vybranom časovom intervale žiadny stôl, zobrazí sa v pravej časti tlačidla pre časový posun +- 30 MINÚT. Ťuknutím na tieto tlačidlá posúvate čas špecifikovaný v ľavej časti (na obrázku nižšie 18:00) o 30 minút dopredu či dozadu. Posúvaním času docielite zobrazenie voľných stolov, ktoré zodpovedajú nastaveným hodnotám rezervácie.
Použitím tlačidiel (časovým posunom dopredu alebo dozadu) tak môžete vyhľadať najbližší voľný stôl podľa špecifikácií v ľavej časti a rovno vytvoriť rezerváciu.
Odporúčame, aby ste si medzi jednotlivými rezerváciami nechali určitý čas, pretože zákazníci nemusia byť vždy dochvíľni. |