Pre správnu funkčnosť dotykovej pokladnice a periférnych zariadení, najmä tlačiarní, je potrebné stabilné sieťové pripojenie s prístupom na internet. Nestabilné pripojenie môže spôsobiť zlú funkčnosť pokladnice (neaktuálne hlásenia o predaji, chyby pri tlači atď.), preto dbajte na nasledujúce odporúčania:
1.Používajte kvalitné aktívne prvky, ktoré vytvárajú stabilnú bezdrôtovú sieť so silným pokrytím.
2.Pripojte dotykovú pokladnicu a vzdialené periférne (tlačiarne, zákaznícky displej) k sieti najlepšie prostredníctvom ethernetového kábla LAN.
3.Nepripájajte dotykovú pokladňu a jej periférne zariadenia k bezdrôtovej sieti zdieľanej s inými užívateľmi (reštaurácia, hoteloví hostia atď.).
4.Dotyková pokladňa a jej periférne zariadenia musia byť pripojené k tej istej sieti, aby sa zabezpečila ich vzájomná viditeľnosť.
5.V prípade Wifi siete nastavte kanál, ktorý sa bude čo najmenej prekrývať s inými susednými Wifi sieťami.
6.Nezabudnite, že tlačiarne alebo zákaznícke displeje potrebujú na správnu prevádzku pevnú internú adresu IP.
7.Zabezpečte, aby k aktívnemu prvku (smerovaču) nemali prístup neoprávnené osoby a aby sa nezmenila jeho konfigurácia.
8.Dbajte na to, aby ste nepoškodili káble (neumiestňujte káble medzi dvere, na podlahu atď.).
Zlé pripojenie k vlastnej sieti alebo nefunkčné internetové pripojenie indikujú nasledujúce problémy s pokladnicou:
•V prehľadoch tržieb nie sú žiadne aktuálne informácie.
•Tlačiarne pripojené bezdrôtovo alebo pomocou kábla tlačia nesprávne, náhodne alebo vôbec
•Platby z pokladnice sa neprenášajú do platobného terminálu alebo pokladnica nezaznamená vykonanú platbu kartou na termináli.
•Mobilní čašníci strácajú spojenie alebo nesynchronizujú vykonané operácie s pokladnicou, ako napríklad parkovanie alebo uzavretie otvoreného účtu a podobne.
•Dochází k deaktivaci licence.
Deaktivovaná licencia
Ak je licencia deaktivovaná, zobrazí sa nasledujúci dialóg a vy už nebudete môcť pracovať s pokladňou:
Všeobecné sieťové požiadavky na pokladničný systém Dotykačka sú opísané v tejto kapitole. |
Prvé stiahnutie alebo aktualizáciu aplikácií sa odporúča vykonať po pripojení pokladnice k Wifi sieti. Stiahnutie inštalačných a aktualizačných balíkov je dátovo náročnejšie. V prípade obmedzeného mobilného dátového pripojenia môže dôjsť k vyčerpaniu dát. |