Ak chcete správne zobraziť obsah, povoľte JavaScript.

Problém s tlačiarňou - došiel papier

Ak sa s tlačiarňou nedá komunikovať alebo ak došiel papier, až do odstránenia problému nie je možné vydávať žiadne ďalšie fiškálne ani nefiškálne doklady. Posledný doklad, ku ktorému nebola vytlačená účtenka, zostane eKase ako nevytlačený, a teda nie je možné tlačiť / fiškalizovať ďalšie doklady Okamžite skontrolujte tlačiareň a vymeňte rolku teplocitlivého papiera.

 

1_icon

Keď sa vyskytne chyba tlačiarne, zobrazí sa v Dotykačke nasledujúci dialóg spolu s upozornením v hornej časti. Skontrolujte preto funkčnosť alebo správne pripojenie tlačiarne, ako aj to, či je rolka papiera správne vložená. V prípade potreby papier vymeňte. Po odstránení problému v dialógu ťuknite na OPAKOVAT TLAČ.

clip1233

 

2_icon

Ak opakovane (4x) ťuknete na OPAKOVAT TLAČ, je možné tlač a dialóg zrušiť. V tomto prípade však nemožno ďalej vystavovať účtenky, kým nedôjde k vyriešeniu problému. Na nevytlačené doklady budete upozornení aj v postrannom menu Dotykačky.

clip1234

 

3_icon

Ťuknutím na upozornenie v menu sa Dotykačka pokúsi o opätovnú tlač. Ak sa podarí, môžete ďalej vystavovať doklady bez obmedzenia.

clip1235

nahor

Dočasné zlyhanie internetového pripojenia

Ak dôjde k výpadku internetu, eKasa fiškalizuje dokumenty offline. V tomto prípade však treba mať na pamäti, že offline režim možno používať maximálne 48 hodín. Ak sa dovtedy nepodarí vyriešiť problém s internetovým pripojením, fiškalizácia dokladov už nebude možná. Po obnovení internetového pripojenia sa všetky doklady s offline fiškalizáciou automaticky fiškalizujú online. V postrannom menu sa potom zobrazí počet dokladov čakajúcich na odoslanie.

clip1220

 

Vďaka obmedzeniu na strane eKasy je možné spätne zistiť stav fiškalizácie maximálne pre 200 vystavených dokladov. Dotykačka preto automaticky predpokladá, že doklady nad tento limit neboli fiškalizované. V takom prípade použite tlačidlo Označiť offline doklady ako fiškalizované v nastaveniach eKasy. Všetky doklady, pri ktorých už nie je možné zistiť ich stav z eKasy, budú označené ako online fiškalizované. Toto riešenie sa odporúča v prípade dočasného výpadku internetu, počas ktorého bolo vystavených viac ako 100 dokladov. Tieto budú po obnovení pripojenia opätovne fiškalizované.

clip1212

nahor

Strata komunikácie s eKasou alebo chráneným dátovým úložiskom

1_icon

V prípade straty spojenia s eKasou alebo modulom CHDU.tech, bude po uzavretí účtu v Dotykačke zobrazená chyba fiškalizácie. V tomto prípade overte správne pripojenie fiškálneho modulu a fungujúcu tlačiareň. Potom odošlite účet znova. Ak sa však nepodarí nájsť príčinu, účet stornujte a nevystavujte ďalšie účty. Ďalej postupujte podľa nižšie uvedených krokov.

clip1216

 

2_icon

Najskôr skontrolujte správne pripojenie CHDU.tech modulu do RS232 portu tlačiarne a kábla z modulu do USB portu pokladnice alebo správne vloženie Swissbit karty. Ideálne vypnite pokladnicu všetko opatrne odpojte a potom znovu starostlivo zapojte. Po spustení pokladnice by mala na pozadí bežať aplikácia eKasa API server, ktorá komunikuje s dátovým úložiskom a nemala by hlásiť žiadnu chybu.

konektor RS232

konektor RS232

clip1211

 

3_icon

Ak je teraz všetko v poriadku, môžete opäť pokladnicu používať.

4_icon

V prípade ďalších vystavených dokladov počas výpadku (v postrannom menu uvidíte ich počet), máte 2 možnosti. Buď ich v Dotykačke v Histórii stornovať alebo ich označiť ako nefiškalizované. V nastaveniach eKasy v tomto prípade použite tlačidlo Označiť doklady s chybou ako nefiškálne. Všetky doklady vystavené s chybou sa označia ako nefiškálne a nebudete na ne ďalej v Dotykačke upozorňované. Môžete tieto zodpovedajúce účty v Dotykačke vystaviť znovu a už správne fiškalizovať.

clip1213

nahor

Uplynutie platnosti autentifikačných dát (neplatný certifikát)

30 dní pred vypršaním platnosti budete na pokladnici a v Mobilných čašníkoch informovaní o blížiacom sa vypršaní platnosti autentifikačných údajov. Po uplynutí platnosti (certifikátu) už nebude možné vystavovať doklady. Na pokladnici sa vždy zobrazí chybové hlásenie. Preto čo najskôr nahrajte nové údaje do Nastavenia eKasy. Ideálne pred uplynutím platnosti certifikátu.

clip1229

uziv_tip_icon

Ako vygenerovať nový autentifikačný balíček (nový certifikát) na portáli finančnej správy ukazuje toto video.

 

Ak platnosť vášho certifikátu vypršala a vy ste ho včas nevymenili, postupujte podľa nasledujúceho postupu.

1_icon

V nastaveniach eKasy použite tlačidlo Znovu nastaviť, vyberte príslušný modul a potom prostredníctvom tlačidla ZMĚNIT OBCHODNÍKA nahrajte nové údaje. Nezabudnite aktivovať možnosť Aktualizovať nastavenie pokladnice a uložte nastavenia pomocou tlačidla DOKONČIŤ NASTAVENIE EKASY v spodnej časti.

clip1208

 

2_icon

Hneď ako nové dáta nahráte a uložíte, je nutné ešte upraviť posledný vystavený doklad s neplatným certifikátom. Inak nebude eKasa fiškalizovať. Na záložke Pokladnica tentoraz použite tlačidlá v dolnej časti. Pokiaľ ste vystavili jeden chybný doklad, postačí opraviť len ten. Pokiaľ viac, vždy opravte posledné a následne ostatné chybné doklady označte ako nefiškalizované. Ďalšou možnosťou je chybné účty v Dotykačke stornovať a potom vystaviť znova.

clip1214

 

3_icon

Pri oprave posledného dokladu vyberte z ponuky Použiť posledného obchodníka a dvakrát potvrďte. Do posledného dokladu sa vloží nový obchodník s už platným certifikátom. Následne bude eKasa opäť fiškalizovať.

clip1210

nahor

Táto príručka má len informatívny charakter a neposkytuje žiadne záruky. Uvedené špecifikácie sa môžu zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia. Obrázky a schémy majú len informatívny charakter. Vzhľad a funkcie zariadenia a softvéru sa môžu líšiť v závislosti od aktuálnej verzie produktu a aplikácií.

Vytvorené s od Dotykačky. ©2024 Dotykačka ČR s.r.o.

  

Keyboard Navigation

F7 for caret browsing
Hold ALT and press letter

This Info: ALT+q
Page Header: ALT+h
Topic Header: ALT+t
Topic Body: ALT+b
Contents: ALT+c
Search: ALT+s
Exit Menu/Up: ESC