Problém s tlačiarňou - došiel papier
Dočasné zlyhanie internetového pripojenia
Strata komunikácie s eKasou alebo chráneným dátovým úložiskom
Uplynutie platnosti autentifikačných dát (neplatný certifikát)
Problém s tlačiarňou - došiel papier
Ak sa s tlačiarňou nedá komunikovať alebo ak došiel papier, až do odstránenia problému nie je možné vydávať žiadne ďalšie fiškálne ani nefiškálne doklady. Posledný doklad, ku ktorému nebola vytlačená účtenka, zostane eKase ako nevytlačený, a teda nie je možné tlačiť / fiškalizovať ďalšie doklady Okamžite skontrolujte tlačiareň a vymeňte rolku teplocitlivého papiera.
Keď sa vyskytne chyba tlačiarne, zobrazí sa v Dotykačke nasledujúci dialóg spolu s upozornením v hornej časti. Skontrolujte preto funkčnosť alebo správne pripojenie tlačiarne, ako aj to, či je rolka papiera správne vložená. V prípade potreby papier vymeňte. Po odstránení problému v dialógu ťuknite na OPAKOVAT TLAČ. |
Ak opakovane (4x) ťuknete na OPAKOVAT TLAČ, je možné tlač a dialóg zrušiť. V tomto prípade však nemožno ďalej vystavovať účtenky, kým nedôjde k vyriešeniu problému. Na nevytlačené doklady budete upozornení aj v postrannom menu Dotykačky. |
Ťuknutím na upozornenie v menu sa Dotykačka pokúsi o opätovnú tlač. Ak sa podarí, môžete ďalej vystavovať doklady bez obmedzenia. |
Dočasné zlyhanie internetového pripojenia
Ak dôjde k výpadku internetu, eKasa fiškalizuje dokumenty offline. V tomto prípade však treba mať na pamäti, že offline režim možno používať maximálne 48 hodín. Ak sa dovtedy nepodarí vyriešiť problém s internetovým pripojením, fiškalizácia dokladov už nebude možná. Po obnovení internetového pripojenia sa všetky doklady s offline fiškalizáciou automaticky fiškalizujú online. V postrannom menu sa potom zobrazí počet dokladov čakajúcich na odoslanie.
Vďaka obmedzeniu na strane eKasy je možné spätne zistiť stav fiškalizácie maximálne pre 200 vystavených dokladov. Dotykačka preto automaticky predpokladá, že doklady nad tento limit neboli fiškalizované. V takom prípade použite tlačidlo Označiť offline doklady ako fiškalizované v nastaveniach eKasy. Všetky doklady, pri ktorých už nie je možné zistiť ich stav z eKasy, budú označené ako online fiškalizované. Toto riešenie sa odporúča v prípade dočasného výpadku internetu, počas ktorého bolo vystavených viac ako 100 dokladov. Tieto budú po obnovení pripojenia opätovne fiškalizované.
Strata komunikácie s eKasou alebo chráneným dátovým úložiskom
V prípade straty spojenia s eKasou alebo modulom CHDU.tech, bude po uzavretí účtu v Dotykačke zobrazená chyba fiškalizácie. V tomto prípade overte správne pripojenie fiškálneho modulu a fungujúcu tlačiareň. Potom odošlite účet znova. Ak sa však nepodarí nájsť príčinu, účet stornujte a nevystavujte ďalšie účty. Ďalej postupujte podľa nižšie uvedených krokov. |
Najskôr skontrolujte správne pripojenie CHDU.tech modulu do RS232 portu tlačiarne a kábla z modulu do USB portu pokladnice alebo správne vloženie Swissbit karty. Ideálne vypnite pokladnicu všetko opatrne odpojte a potom znovu starostlivo zapojte. Po spustení pokladnice by mala na pozadí bežať aplikácia eKasa API server, ktorá komunikuje s dátovým úložiskom a nemala by hlásiť žiadnu chybu. |
Ak je teraz všetko v poriadku, môžete opäť pokladnicu používať. |
V prípade ďalších vystavených dokladov počas výpadku (v postrannom menu uvidíte ich počet), máte 2 možnosti. Buď ich v Dotykačke v Histórii stornovať alebo ich označiť ako nefiškalizované. V nastaveniach eKasy v tomto prípade použite tlačidlo Označiť doklady s chybou ako nefiškálne. Všetky doklady vystavené s chybou sa označia ako nefiškálne a nebudete na ne ďalej v Dotykačke upozorňované. Môžete tieto zodpovedajúce účty v Dotykačke vystaviť znovu a už správne fiškalizovať. |
Uplynutie platnosti autentifikačných dát (neplatný certifikát)
30 dní pred vypršaním platnosti budete na pokladnici a v Mobilných čašníkoch informovaní o blížiacom sa vypršaní platnosti autentifikačných údajov. Po uplynutí platnosti (certifikátu) už nebude možné vystavovať doklady. Na pokladnici sa vždy zobrazí chybové hlásenie. Preto čo najskôr nahrajte nové údaje do Nastavenia eKasy. Ideálne pred uplynutím platnosti certifikátu.
Ako vygenerovať nový autentifikačný balíček (nový certifikát) na portáli finančnej správy ukazuje toto video. |
Ak platnosť vášho certifikátu vypršala a vy ste ho včas nevymenili, postupujte podľa nasledujúceho postupu.
V nastaveniach eKasy použite tlačidlo Znovu nastaviť, vyberte príslušný modul a potom prostredníctvom tlačidla ZMĚNIT OBCHODNÍKA nahrajte nové údaje. Nezabudnite aktivovať možnosť Aktualizovať nastavenie pokladnice a uložte nastavenia pomocou tlačidla DOKONČIŤ NASTAVENIE EKASY v spodnej časti. |
Hneď ako nové dáta nahráte a uložíte, je nutné ešte upraviť posledný vystavený doklad s neplatným certifikátom. Inak nebude eKasa fiškalizovať. Na záložke Pokladnica tentoraz použite tlačidlá v dolnej časti. Pokiaľ ste vystavili jeden chybný doklad, postačí opraviť len ten. Pokiaľ viac, vždy opravte posledné a následne ostatné chybné doklady označte ako nefiškalizované. Ďalšou možnosťou je chybné účty v Dotykačke stornovať a potom vystaviť znova. |
Pri oprave posledného dokladu vyberte z ponuky Použiť posledného obchodníka a dvakrát potvrďte. Do posledného dokladu sa vloží nový obchodník s už platným certifikátom. Následne bude eKasa opäť fiškalizovať. |