![7nefiskalizovat_doklad](./images/7nefiskalizovat_doklad.png)
Zvolením tejto voľby nedôjde k fiškalizácii (zaevidovaniu) konkrétneho účtu. Účet môžete vytlačiť a uzavrieť, transakcia ale nebude odoslaná na servery finančnej správy. Aby bola táto možnosť k dispozícii, je nutné ju povoliť v nastaveniach eKasy.
Na nefiškalizovaný (nezaevidovaný) doklad budete upozornený preškrtnutým E a tiež informáciou v okne Účet nad celkovou čiastkou na zaplatenie. Tento postup je potrebné zopakovať zakaždým, keď budete chcieť vystaviť účet bez fiškalizácie (evidencie).
![okno_ucet_fisk3b_800_edge_dr](./images/okno_ucet_fisk3b_800_edge_dr.png)
Pamätajte na to, že fiskalizovať (evidovať) či nefiskalizovať (neevidovať) je možné len celú účtenku. Pokiaľ teda máte na jednej účtenke produkty, ktoré sa fiskalizujú (evidujú) spoločne s produktmi, ktoré fiskalizovať (evidovať) nechcete, musíte jednotlivé produkty na účtenke rozdeliť a zaplatiť zvlášť. Ideálne však vždy fiskalizované (zaevidované) a nefiskalizované (nezaevidované) produkty účtujte samostatne. |
Ako skontrolovať, či bol účet fiškalizovaný?
Prehľad fiškalizovaných alebo nefiškalizovaných dokladov nájdete na pokladnici v Histórii alebo vo webovom rozhraní Vzdialenej správy.