Kvalitné pokrytie bezdrôtovým signálom je nevyhnutné na bezproblémovú prevádzku mobilného čašníka. Mobilný čašník komunikuje s pokladňou prostredníctvom Wifi. Vaša Wifi sieť by preto mala spĺňať tieto požiadavky:
•Samostatná (izolovaná) sieť Wifi, ktorú nepoužívajú zákazníci ani zamestnanci.
•Viditeľnosť siete medzi pokladňou a mobilnými čašníkmi z každého segmentu siete (pokladňa a mobilní čašníci v rovnakej sieti Wifi).
•Stabilné pokrytie všetkých miest, kde sa mobilný čašník používa.
•Podpora Network Service Discovery (protokoly DNS-SD (service discovery) + Multicast DNS (mDNS).
•Stratovosť paketov (Packet loss) < 10 %, ping < 10 ms
Ako mobilný čašník Komunikuje?
Na zabezpečenie toho, aby komunikácia medzi pokladňou a mobilnými čašníkmi nebola závislá od IP adries zariadení, používa mobilný čašník službu Android Network Service Discovery. Pomocou tejto služby mobilný čašník automaticky vyhľadáva dotykové pokladnice v sieti a ponúka ich na pripojenie. Výhodou tohto riešenia je, že komunikácia medzi pokladňou a mobilnými čašníkmi nezávisí od IP adries jednotlivých zariadení. Ak sa IP adresy pokladnice alebo mobilných čašníkov zmenia, nebude to mať vplyv na vzájomnú komunikáciu.
Prípadne je možné v aplikácii Mobilný čašník zadať pevnú IP adresu pokladnice. Mobilný čašník potom komunikuje s pokladňou prostredníctvom tejto IP adresy. V tomto prípade je však potrebné zabezpečiť, aby pokladnica mala skutočne rezervovanú IP adresu, ktorá sa nemení.
Za bezdrôtové pokrytie je zodpovedný výlučne zákazník a Dotykačka zaň nezodpovedá. Technická podpora sa poskytuje len pre základné funkcie samotnej aplikácie a nevzťahuje sa na problémy spôsobené nedostatočnou kvalitou siete. |
Strata sieťového pripojenia
Pokiaľ mobilný čašník stratí kontakt s pokladňou alebo je mimo dosahu Wifi siete, bude zobrazené nasledujúce upozornenie. V takom prípade skontrolujte funkčné sieťové pokrytie, či je mobilný čašník pripojený k správnej Wifi sieti alebo sa presuňte späť do miesta pokrytia bezdrôtovým signálom. Akonáhle bude komunikácia s pokladnicou opäť naviazaná, mobilný čašník automaticky obnoví svoju činnosť.
Každú transakciu vykonanú mobilným čašníkom dotyková pokladnica v rámci naviazanej komunikácie potvrdzuje. Dáta vo všetkých zariadeniach by tak mali byť, aj v prípade dočasného výpadku siete, zhodné.