Platobný terminál LAN
<< Kliknite pre zobrazenie obsahu >> Platobný terminál LAN |
Navigácia: Príprava pokladnice > Pripojenie periférií > Pripojenie a konfigurácia platobného terminálu > |
Táto kapitola opisuje, ako nastaviť ovládač platobného terminálu pre terminál pripojený k sieti LAN. Nasledujúci postup súvisí s predchádzajúcou kapitolou Pripojenie a konfigurácia platobného terminálu.
Správne nastavenie platobného terminálu a ovládača zvyčajne vykonáva technik dodávateľa terminálu. Preto neodporúčame zasahovať do nastavení ovládača. Nesprávne nastavenie môže spôsobiť stratu komunikácie medzi pokladňou a platobným terminálom. Zmena nastavení môže znamenať opätovnú platenú návštevu technika. Nasledujúci postup je určený len pre pokročilých užívateľov! |
Po ťuknutí na možnosť LAN (pozri predchádzajúcu časť) zadajte IP adresu terminálu, ktorú na termináli nastavil technik počas inštalácie. IP adresa musí byť vždy v tomto formáte XXX.XXX.XXX.XXX, napr. 192.168.1.20. Po zadaní potrebných informácií ťuknite na OK. ![]() |
Ak nepoznáte IP adresu svojho terminálu, obráťte sa na svojho IT konzultanta alebo na zákaznícku linku poskytovateľa terminálu. |
V spodnej časti sa zobrazia ďalšie možnosti konfigurácie v závislosti od vybraného poskytovateľa a pripojenia terminálu. Tu sa odporúča zapnúť funkciu Use NSD (automatické zisťovanie terminálov v sieti), ktorá pomôže bezchybnej komunikácii medzi pokladňou a terminálom. |
Teraz máte možnosť skontrolovať, či je všetko správne nastavené a či pokladňa dokáže komunikovať s terminálom. Kliknutím na ZAPLATIŤ vykonať testovaciu transakciu vo výške 1 EUR pomocou skutočnej platobnej karty. Pomocou šípok vedľa jednotlivých možností vyberte typ transakcie Ak pokladňa nedokáže komunikovať s platobným terminálom, zobrazí sa varovné hlásenie. V takom prípade sa obráťte na svojho IT poradcu alebo poskytovateľa terminálu na ďalší postup. |
Odporúčame, aby ste testovaciu transakciu vykonali znova po vykonaní nasledujúcich krokov. Týmto spôsobom sa bezpečne overí, či pokladňa alebo terminál po opätovnom zapnutí nedostanú inú IP adresu. Pre fungujúcu komunikáciu je dôležité, aby sa IP adresa po opätovnom zapnutí zariadenia nezmenila a zostala vždy rovnaká. •Vypínanie a zapínanie pokladnice, •vypnutie a zapnutie platobného terminálu, •vypínanie a zapínanie aktívneho prvku (routeru), ktorý sa používa na vytvorenie siete a ktorý prideľuje IP adresy. |